Home > Tech@doptie deelt stappen in ontwikkeling van Tech@doptie spel

Tech@doptie deelt stappen in ontwikkeling van Tech@doptie spel

19 juni 2020

Op woensdag 17 juni heeft het practoraat Tech@doptie een sessie verzorgd voor collega docenten van ROC Nijmegen. De collega’s vormen samen een projectgroep en staan voor een uitdaging om op een effici├źnte en gestructureerde manier idee├źn en gedachten op te halen over studentbegeleiding binnen ROC Nijmegen. In een voorbespreking tussen betrokkenen van het project en het practoraat kwam de methodiek van het Tech@doptie spel ter sprake en hoe deze wellicht zou kunnen ondersteunen.

In de sessie is de groep meegenomen in de gedachte en aanleiding van het spel, de manier van registreren, analyseren en de concrete vervolgstappen die we op basis daarvan genomen hebben. Maar natuurlijk begonnen we met het spelen van het Tech@doptie spel, want hoe leer je het spel beter kennen dan door het zelf te spelen? Uitdaging daarbij waren de corona richtlijnen, normaal gesproken zitten de deelnemers aan het spel direct naast elkaar aan tafel. In dit geval was dat uiteraard niet mogelijk en daarom werd er gebruik gemaakt van een digitaal spelbord, een speciaal ontworpen website en voldoende fysieke afstand tussen de deelnemers.

Na een goede discussie over de vertaling van de opzet van het spel als onderzoeksmethodiek van het practoraat naar een concrete werkwijze voor het project gingen de deelnemers zelf aan de slag met het formuleren van (voor hen) relevante spelkaarten. Onder de actieve begeleiding van Addy de Zeeuw, facilitator, formuleerden de deelnemers de inhoud van spelkaarten en daarmee ontwikkelden ze een versie van het spel die voor hen zelf bruikbaar en haalbaar is.

Al met al mooi om ook op deze manier als practoraat betrokken te zijn bij de inzet van (onderzoeks- en gesprek)methodieken en met elkaar de discussie te voeren over de rol daarvan in een andere context dan oorspronkelijk ontworpen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *