Docententeam opleiding Verpleegkunde van ROC Nijmegen start studiejaar met spelen Tech@doptie spel
Op vrijdag 21 augustus is het team Verpleegkunde van ROC Nijmegen het nieuwe studiejaar gestart met het spelen van het Tech@doptie spel. Onder leiding van docent-onderzoekers Kim, Gert-Jan, Jan en practor Sjors werd er in twee groepen het spel gespeeld. Tijdens het spelen van het spel is het docententeam meegenomen in de gedachte en aanleiding van het Techadoptie spel, de uitkomsten en de concrete vervolgstappen die we op basis daarvan genomen hebben.
Mooi om te zien hoe het spel ingezet kan worden bij docenten en hoe zij de rol van het spel in het onderwijs zien. Er ontstonden heel mooie discussies onderling, waarbij de kern van het werken (en opleiden) rondom technologie in zorg en welzijn besproken werden.
Uitdaging om het spel te spelen waren uiteraard de corona richtlijnen, normaal gesproken zitten de deelnemers aan het spel direct naast elkaar aan tafel. In dit geval was dat niet mogelijk en daarom werd er gebruik gemaakt van een digitaal spelbord, een speciaal ontworpen website en voldoende fysieke afstand tussen de deelnemers.
Na het spelen van het spel werden de vervolgstappen die we als practoraat Tech@doptie hebben ontworpen besproken, waaronder het leerarrangement voor docenten. Het was mooi om te zien dat enkele potentiƫle deelnemers direct hun interesse doorgaven.
Al met al mooi om op deze manier als practoraat het studiejaar te starten en met elkaar de discussie te voeren over de rol van technologie (in het opleiden) binnen zorg en welzijn. Op naar een mooi Tech@doptie jaar!!
Meer Nieuws
Werkveld en onderwijs: een kijkje in elkaars keuken nemen 18 november 2024 |
Als we het samen zien, gaan we het samen maken 04 november 2024 |
Studenten technologisch vaardig maken in hun werkveld 28 oktober 2024 |